Rozhovor s majitelem nejen o realitách

BY IN Nezařazené NO COMMENTS YET

Rozhovor s Ing. Martinem Kleinem, majitelem rodinné firmy CESPRON Agency, která zajišťuje komplexní služby pro nemovitosti od bytového designu, přes inženýrskou a projekční činnost, stavební dozor a veškeré řemeslné práce v domě či bytě. Pod značkou CESPRON Reality se také věnuje prodeji nemovitostí s důrazem na individuální přístup ke klientům a jejich potřebám. Majitele firmy jsme se zeptali na jeho dlouholeté zkušenosti v tomto specifickém prostředí, na to, jaké jsou trendy v realitách i jak se daří jeho podnikání.

Proč máte ve znaku orla se sloganem „dravec v realitách na Vaší straně“?

Dravec je vytrvalý, důsledný, nevzdává se. Je houževnatý, přímočarý a odvážný. Jedná se o vlastnosti, které jsou podmínkou úspěchu.

V realitách je obrovská konkurence, navíc zkušenosti se službami realitních kanceláří či makléřů nejsou často dobré…

Pokud chce dnes někdo uspět v konkurenci, nestačí jen dělat práci maximálně kvalitně a poctivě. To by měla být samozřejmost a prvotní předpoklad, nikoliv však záruka k úspěchu. Je třeba přijít s nějakou přidanou hodnotou, která Vaši práci od konkurence odliší. Mediální obraz tohoto oboru je katastrofální.

Proč tedy služby realitních kanceláří nejsou na úrovni vyspělé Evropy?

Příčinu nízké kvality práce realitních makléřů dnes vidím hlavně v masovosti, kterou vytvářejí realitní „řetězce“ – frančízy a které jsou postavené hlavně na kvantitě. Mít co nejvíce makléřů na obdobném principu jako multi-level marketing, mít co nejvíce nemovitostí, co nejvíce realit prodat nebo pronajmout. Problém je, že reality nejsou Avon nebo Herbalife! Na druhou stranu je potřeba zmínit, že jsou i profesionální a seriozní makléři a realitní kanceláře.

Klein_s_pejskem

Vy tedy realitní služby propojujete i se stavebním developmentem?

Ano, profesně pocházím z developerského oboru. Development je o mnoha činnostech, které musíte zvládnout. Skládá se z realitních služeb, inženýrských činností, výstavby, financování, správy nemovitostí apod. Nejspíš díky této mé profesní minulosti se dnes od konkurence tak výrazně odlišujeme. Před více jak 15 lety mě napadlo začít poskytovat jednotlivé dílčí činnosti developmentu privátní klientele, koncovým zákazníkům. A vzniklo Centrum služeb pro nemovitosti – CESPRON Agency, v nadsázce obdoba obchodního domu, kde klient získá na jednom místě veškeré služby v oblasti nemovitostí. Uvedu příklad: chcete si postavit dům. V našem Centru můžete prodat svůj stávající byt či dům, zajistit si chybějící peníze, nechat si zpracovat projektovou dokumentaci nebo si vybrat projekt typového domu. V Centru Vám zajistíme rovněž stavební povolení a dům postavíme, nebo poskytneme stavební dozor, a nakonec zpracujeme návrh interiéru, který Vám pomůžeme zajistit.

Realitní služby jsou tedy jedny z mnoha činností, které komplexně zajišťujete?

Ano, je to jedna z největších přidaných hodnot, které nás odlišují od konkurence. Je to právě ona komplexnost služeb. Mnoho realitních kanceláří se prezentuje zajištěním komplexních služeb, nakonec ale zjistíte, že se jedná maximálně o realitní služby doplněné zprostředkováním hypotéky a pojištění, a to je dnes málo.

Jakou máte strategii ve vaší firmě CESPRON Reality?

Náš záměr je zůstat „malou“ regionální realitkou s osobním přístupem a péčí ke klientovi, postavenou nikoliv na kvantitě, ale kvalitě. A vzhledem k naší komplexnosti si to na rozdíl od jiných můžeme dovolit, máme synergické příjmy z dalších činností. Méně je někdy více.

A ocení tento individuální přístup vaši zákazníci?

Naši klienti jsou předně úspěšní lidé, kteří věnují své práci maximum času a úsilí. Rádi svůj volný čas věnují sobě nebo své rodině. Dají nám příležitost, aby neměli starosti, neztráceli čas a mohli se plně věnovat svým aktivitám. Naše práce jim ve výsledku ušetří čas i peníze. Ano, naši zákazníci si naší rodinné firmy váží a často si vytvoříme i přátelské pouto, které trvá i po úspěšném prodeji nemovitosti.

Takže s nimi zůstáváte v kontaktu i nadále?

Ano, velmi často se to stává a je to i naším záměrem, nechceme za sebou zabouchnout dveře, když nemovitost prodáme. Naši práci děláme poctivě a odborně na vysoké úrovni. Snažíme se, abychom měli dveře otevřené v okamžiku, když klient narazí na jakýkoliv problém, který se týká jeho nemovitosti. Půl roku po nákupu nemovitosti mi například zavolá klient, že by chtěl k domu přistavět garáž a že by chtěl udělat projekt včetně kalkulace nebo poradit s bytovým designem. Je to ocenění naší práce.

Cespron-REALITY_logo_color

Tel.: +420 602 600 107
www.realitycespron.cz
E-mail: info@cespron.cz

So, what do you think ?